FOTO’S: Word Press foto winnaar 2017 & andere jaren!

Weet je het nog? Vorig jaar december toen een Russische ambassadeur tijdens zijn speech bij een foto tentoonstelling tegen de grond werd geschoten? De fotograaf Burhan Ozbilici van persbureau Associated Press was op dat moment aanwezig en bedacht zich geen moment en heeft in het heets van de strijd foto’s gemaakt van dat historische moment.

persf

“Ik dacht: ik ben hier nu. Ook al raak ik gewond of ga ik dood: ik ben een journalist. Ik moet mijn werk doen. Ik zou weg kunnen rennen zonder foto’s te maken, maar dan zou ik nooit antwoord kunnen geven op de vraag: waarom maakte je geen foto’s?”

Burhan Ozbilici

Winnaar worden van de jaarlijkse Word Press foto is niet voor iedereen weg gelegd. Het is de grootste prijs en titel wat je kan behalen in de persfotografie wereld. Hier volgt een lijst met de winnende foto’s van andere jaren!